Read I pesci non hanno gambe by Jón Kalman Stefánsson Free Online


Ebook I pesci non hanno gambe by Jón Kalman Stefánsson read! Book Title: I pesci non hanno gambe
The author of the book: Jón Kalman Stefánsson
Edition: Iperborea
The size of the: 512 KB
City - Country: No data
Loaded: 1211 times
Reader ratings: 4.2
Date of issue: May 2015
ISBN: 887091447X
ISBN 13: 9788870914474
Language: English
Format files: PDF

Read full description of the books:



Tutto comincia con l’amore, questa «esplosione solare che ti distrugge la vita e rende abitabili i deserti», ma che con il tempo può raffreddarsi diventando un banale martedì. È allora che Ari, poeta di vocazione ed editore di successo, manda tutto in frantumi, tradisce sua moglie e i tre figli e fugge dall’Islanda. È allora che sua nonna Margrét, un secolo prima, ritorna dal Canada piena di sogni e libertà, si toglie il suo vestito americano per il marito che si è scelta, ma si ritrova soffocata da un villaggio di pescatori che destina l’uomo al mare e la donna a un’inerte solitudine. Ed è l’urgente ricerca di se stessi e della felicità a guidare questa insolita storia famigliare, che procede a flashback nel tempo e attraverso i due angoli opposti d’Islanda, da un arcaico fiordo dell’est alla piana di Keflavík, «il posto più nero del paese», che ha avuto il suo unico periodo di splendore all’epoca della controversa base americana, quando navi cariche di prodotti mai visti venivano accolte come messaggere di nuovi tempi, ponti verso il mondo e la modernità. Una storia di pescatori che vogliono navigare fino alla luna e di astronauti americani che si addestrano all’allunaggio nei campi di lava, di giovani sognatori che scoprono i Beatles e i Pink Floyd e di monelli che assaltano i camion USA per fare scorta di M&M’s. Un romanzo corale in cui tanta voce hanno le donne e la stessa natura parla per raccontare l’anima di un paese, e quel potere delle parole di dare corpo ai desideri e decidere destini, di farci affrontare le acque più insidiose, anche se non sappiamo nuotare, anche se i pesci non hanno gambe.


Download I pesci non hanno gambe PDF I pesci non hanno gambe PDF
Download I pesci non hanno gambe ERUB I pesci non hanno gambe PDF
Download I pesci non hanno gambe DOC I pesci non hanno gambe PDF
Download I pesci non hanno gambe TXT I pesci non hanno gambe PDF



Read information about the author

Ebook I pesci non hanno gambe read Online! Jón moved to Keflavík when he was 12 and returned to Reykjavík in 1986 with his highschool diploma. From 1975 – 1982 he spent a good deal of his time in West Iceland, where he did various jobs: worked in a slaughterhouse, in the fishing industry, doing masonry and for one summer as a police officer at Keflavík International Airport. Jón Kalman studied literature at the University of Iceland from 1986 until 1991 but did not finish his degree. He taught literature at two highschools for a period of time and wrote articles and criticism for Morgunblaðið newspaper for a number of years. Jón lived in Copenhagen from 1992 – 1995, reading, washing floors and counting buses. He worked as a librarian at the Mosfellsbær Library near Reykjavík until the year 2000. Since then he has been a full time writer.

His first published work, the poetry collection, Með byssuleyfi á eilífðina, came out in 1988. He has published two other collections of poetry and a number of novels. His novel Sumarljós, og svo kemur nóttin (Summer Light, and Then Comes the Night) won The Icelandic Literature Prize in 2005. Three of his books have also been nominated for The Nordic Council's Literature Prize.

He was the recipient of the Per Olov Enquists Prize for 2011, awarded at the book fair in Gautaborg in September 2011.


Reviews of the I pesci non hanno gambe


ARTHUR

From disgust to delight!

GABRIEL

The beginning is exciting, but at the end of the book is just a very template.

ANNA

After this book, I look at the world with different eyes!

REUBEN

The book caused contradictory feelings!

DAISY

This needs to be read to each




Add a comment




Download EBOOK I pesci non hanno gambe by Jón Kalman Stefánsson Online free

PDF: i-pesci-non-hanno-gambe.pdf I pesci non hanno gambe PDF
ERUB: i-pesci-non-hanno-gambe.epub I pesci non hanno gambe ERUB
DOC: i-pesci-non-hanno-gambe.doc I pesci non hanno gambe DOC
TXT: i-pesci-non-hanno-gambe.txt I pesci non hanno gambe TXT